Uncategorized

Cum avem grijă de sănătatea noastră mentală pe timp de pandemie?

În această perioadă este dificil să ne păstrăm calmul și tindem să cădem în capcane fel și fel: frică, anxietate, incertitudine, depresie, atacuri de panică, singurătate sau chiar paranoia. Sunt reacții normale care trebuie însă controlate și care, cel mai important, pot fi controlate.

Îți vom prezenta câteva lucruri simple pe care le poți face, iar după ține doar de tine să le implementezi pe cele care ți se potrivesc. Nu există o rețetă fixă, ci depinde de fiecare în parte. Nu degeaba suntem unici, nu?

Recomandările următoare vin de la specialiști în domeniu și din partea Organizației Mondiale a Sănătății, așadar nu putem să culegem laurii. Tot ce ne dorim este să vă ajute să treceți mai ușor peste această izolare.

  1. Fii egoist 😊

Aici mergem pe principiul măștii din avion. Mai întâi ți-o pui ție, după celui de lâng tine. Totuși,

facem asta nu doar pentru noi, ci și pentru cei din jur, așa că nu suntem 100% egoiști. Acest egoism poate însemna și trierea informațiilor pe care dorim să le primim.

Da, este bine să ne informăm numai din surse sigure, dar este bine și să nu urmărim numai știri cu

tentă negativă. E bine să fim la curent cu situația din lume, însă bilanțul noilor îmbolnăviri și a celor decedați nu este tocmai o informație care să ne facă bine psihic.

  1. Izolarea nu înseamnă renunțarea la cei dragi

Deși fizic suntem departe de ei, asta nu înseamnă că nu putem ține legătura cu persoanele dragi:

familie, prieteni, colegi. Posibilitățile tehnologice din ziua de azi ne ajută să fim mereu conectați din punctul acesta de vedere.

Suntem la un videocall distanță și ar fi mare păcat să nu profităm de tehnologie.

  1. Meditează

Nu trebuie să stai ore întregi în poziție de meditație și să reciți mantre. Este suficient să deschizi

geamul și să respiri profund câteva minute.

Inspiră pe 4- 7 secunde, ține aerul proaspăt tot atâtea secunde și expiră lung pe 4- 7 secunde. Nu doar îți oxigenezi creierul, ci te conectezi cu propria ființă. Fă asta preț de 5- 10 minute de fiecare dată când simți că ceva te macină.

  1. Fă sport și mânăncă sănătos

Nu mai este nevoie să explicăm beneficiile sportului și a unui stil de viață echilibrat, dar în această

perioadă este cu atât mai important să facem sport, cu cât corpul nostru e mai static. Fiind în permanență acasă, mișcarea noastră se rezumă la un „city break” până în bucătărie, baie sau dormitor. Dacă aveți balcon sau curte, deja vorbim de vacanță în Bali.

  1. Răsfață-te

O mască de față, o baie cu spumă și arome, o carte bună și un pahar cu vin. Sau poate mai mult

Netflix&Chill, serialul preferat văzut tot într-o noapte.

Trebuie să ne controlăm acțiunile în izolare, însă merităm și să fim puțin rebeli și să stăm treji o

noapte întreagă.

  1. Fii copil

Puneți melodia preferată și cântați, dansați, luați un tub de spray și fi chiar tu vedeta unui mare

show.

Desenează, colorează, modelează plastilină sau recondiționează biroul ală vechi. Redecoreaă casa sau măcar o cameră. Poți doar să muți piesele de mobilier, nu e neapărat nevoie să achiziționezi altele noi pentru a-ți face de cap.

  1. Păstrează-ți mintea ocupată

Este important să nu ne lăsăm pradă gândurilor negative.

Citește, încearcă să-i dai de cap unei limbi străine pe care oricum voiai să o înveți și nu ai avut

nicicum timp.

Fă o listă cu aspectele pozitive și una cu aspectele negative ale acestei izolări.

Rupe în bucăți mici foaia cu aspectele negative, iar ele, o să vezi, nu o să mai fie atât de pregnante în mintea ta.

Lipește foaia cu aspectele pozitive undeva unde să o vezi des. Astfel, ele devin jucătorul principal.

Această perioadă trebuie privită ca pe o pauză de la cursa nebună în care ne aflam cu toții. Suntem stăpânii propriilor noastre vieți, iar acum este momentul să conștientizăm acest lucru. Deși pare că suntem luați cu asalt de un virus nemilos care nu ne oferă alternative sau șanse de scăpare, gândește-te când ai mai văzut atât de multă solidaritate în lume? Când ai văzut atât de mulți oameni implicați în ajutorarea celorlalți. Nu doar a propriilor familii sau prieteni, ci oricui are nevoie de sprijin.

Uită-te cât de repede s-au mobilizat ONG-uri, companii și persoane fizice în lupta aceasta.

Da, e trist că într-un moment negru se întâmplă, dar credem cu tărie că după ce va trece acest virus nu vom mai fi la fel ca înainte. Ne vom ajuta mai mult, ne vom iubi mai mult, vom prețui libertatea și tot ceea ce ne oferă natura și vom fi mai conștienți că numai împreună vom putea ține piept oricărei situații.

Așadar, stai acasă și ai grijă de tine și de cei dragi ție.

Pentru documentare am folosit informații din articolele de aici și aici.

Sursă foto: Ernest Windows.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *