Uncategorized

4 tehnici simple de meditație în bazinul de plutit

„Meditation is not a way of making your mind quite. It is a way of entering into the quite is already there – buried under the 50.000 thoughts the average person thinks every day”, e de părere Deepak Chopra.

Bazinul de plutit este un facilitator pentru meditație. Plutitul are benficiile lui binemeritate, însă nu știm sigur dacă putem afirma că poate înlocui meditația în sine.

Putem însă să recunoaștem că plutitul în combinație cu câteva tehnici simple de meditație amplifică beneficiile deja cunoscute atât ale plutitului, cât și ale meditației.

Iată câteva idei de testat în bazinul de plutit:

  1. Eliberează-ți mintea

Înainte să intri în bazinul de plutit luptă cu tentația și nu te gândi la probleme sau la task-uri, griji sau alte provocări pe care le ai. Concentrează-te pe un gând sau pe o amintire pozitivă.

  1. Concentrează-te pe respirație (respirații de abdomen)

Cea mai simplă metodă de meditație este respirația conștientă. Când te afli în bazin, încearcă să urmărești flow-ul de aer din timpul inspirației și expirației. Vizualizează aerul care îți inundă corpul. Respiră lent și lung. Ține aerul în plămâni câteva secunde înainte să expiri.

Nu uita ca atunci când inspiri să duci aerul în abdomen, doar acesta trebuie să se umfle, iar pieptul trebuie să rămână nemișcat.

Respirația de abdomen închide sistemul nervos parasimpatic, sursa reacției cunoscută sub numele de „fight or flight”. De asemenea, stimulează răspunsul cunoscut sub numele de „rest and relax”.

  1. Conștiențizează-ți trupul

După ce ai început să controlezi respirația, încearcă să duci toată atenția ta asupra unei singure zone a corpului. Ia-o progresiv. Concentrează-te pe laba piciorului până când o simți fără formă, contopită cu mediul. După aceea treci mai departe la pulpă și tot așa până parcurgi toate părțile corpului.

Există un risc totuși. Poți să te relaxezi atât de tare încât să adormi, dar nu te speria pentru că în bazin vei rămâne la suprafața apei până când sesiune de plutire se va termina. Nu există nicio șansă de înec.

Prin această metodă poți elimina tensiunea din zona spre care este îndreptată atenția.

  1. Elimină stesul cu ajutorul vizualizării

Viualizarea vine în completarea metodelor 2 și 3. După cum am menționat mai sus, adaugă o imagine vizuală acestor tehici. Vizualizează sub formă de lumină aerul care-ți intră în plămâni, iar la expirație elimină toată negativitatea adunată până în acel moment.

Eliberarea minții și a trupului vine cu beneficii care te uimesc și te fac să vezi viața mult mai darnică. Stresul şi tensiunile acumulate te blochează să admiri lucrurile mărunte. Plutirea este stimulul de care ai nevoie. După ce parcurgi cele 4 tehnici simple de meditație în bazin, rămâi conectat şi, cu siguranță, o să-ți dorești să mai exeprimentezi sentimentul de eliberare.

„Quite the mind, and the soul will speak.” – Ma Jaya Sati Bhagavati

Ne-am documentat pentru articol de aici, aici și aici

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *