Beneficiile terapiei prin plutire

Îți amintești când ai văzut ultima dată un computer cum își dă restart?

Dacă s-a întâmplat recent să vezi un calculator în timp ce repornește, probabil că ai imaginea proaspătă în minte.

Ce se întâmplă, concret, în timpul restartului?

  • Ecranul computerului se face, în primă fază, albastru închis.
  • Toate funcțiile PC-ului scad în intensitate, apoi încetează, iar „legătura” aparatului cu tine se pierde. Practic, tu nu poți lucra în timp ce computerul își dă restart.
  • Apar uneori update-uri: diverse programe, softuri, își fac ultimele actualizări astfel încât PC-ul tău să funcționeze mai bine după ce se va reactiva.
  • Culoarea ecranului se închide tot mai mult până când monitorul se face negru.
  • Încet, display-ul se luminează, iar întreaga mașinărie repornește în forță cu mai multă viteză și energie.

Așa se întâmplă și cu noi în timpul sesiunilor de floatation.

Concret,

  • gândurile tale scad din intensitate, iar mintea se relaxează
  • corpul se relaxează până în fiecare mușchi
  • în încăpere se face întuneric astfel încât nimic să nu te deranjeze în timp ce plutești în apa cu sare Epsom.

Dacă până și un computer are clipele lui în care se deconectează, coboară în el însuși, iar apoi se recalibrează, atunci noi, oamenii, ce scuze avem?

Iată cele mai importante beneficii care sunt direct legate de starea ta interioară, de felul cum te simți.

PENTRU MINTE/SISTEMUL NERVOS

  • Îți reduci la tăcere stimulii exteriori, sursele de stres și câștigi o stare de calm și relaxare. Concret, creierul tău eliberează cei doi hormoni ai fericirii: Endorfina și Serotonina.
  • Dormi mai bine și scapi de insomnii pentru că magneziul din sarea Epsom pe care o dizolvăm în apă îmbunătățește calitatea somnului și reglează bioritmul.
  • Elimini stări negative precum depresie, anxietate, panică în doar 4-5 ședințe și cu efect pe termen lung.
  • Te vindeci mai ușor de diverse dureri fizice.
  • Îmbunătățești concentrarea pentru că sesiunile de plutire accelerează procesul de memorare și învățare. Mai precis, creierul atinge unde Alfa după primele minute și apoi unde Theta care au acces la subconștient.
  • Devii mai creativ pentru că îți accesezi mai ușor emisfera dreaptă a creierului.
  • Faci față mai ușor la diferențele de fus orar dacă obișnuiești să călătorești pe distanțe mari.
  • Ameliorezi ADHD, prin faptul că întreg organismul se relaxează, inclusv mintea ia o “pauză”.
  • Scapi de stres pentru că în timpul plutirii creierul secretă endorfine. Ele diminuează durerea și crează o stare de bine.

PENTRU CORP

Au, spatele meu!

Mă doare și nu cedează nicicum!

Nu mai am vlagă!

Dacă ai spus măcar o dată una dintre exclamațiile de mai sus, probabil că ai primit de la corpul tău un „cartonaș galben”.

Am să-ți spun în rândurile de mai jos care sunt cele mai imporante beneficii pe care poți să le obții pentru

  • Sistemul muscular și articular
  • Aparatul circulator
  • Sistemul respirator

Să le luăm pe rând.

 Beneficii pentru SISTEMUL MUSCULAR ȘI ARTICULAR

  • Reduci durerile cronice și tensiunile musculare
  • Scazi durerile de spate pentru că sarea Epsom din apă îți relaxează musculatura
  • Ameliorezi durerile de spate pentru că magneziul din sarea Epsom îți dă starea de imponderabilitate și relaxează musculatura.
  • Previi și tratezi boli reumatice pentru că în timpul plutirii se eliberează endorfine ce „ucid” durerile

Pentru SISTEMUL CIRCULATOR

  • Elimini surplusul de lichide din țesuturi pentru că baia în apă cu sare Epsom stimulează drenajul limfatic
  • Reduci tensiunea arterială și obții o circulație mai bună a sângelui ceea ce te ferește de boli cardiovasulare și nu numai
  • Refaci țesuturi inflamate și scapi de hemoroizi sau probleme ginecologice

Pentru SISTEMUL RESPIRATOR

Sesiunile de plutire pot să fie un bun remediu pentru astmul bronșic care poate fi cauzat de un nivel scazut de magneziu. Sarea Epsom din apa de plutire generează magneziu, exact ceea ce aparatul respirator are nevoie.

Și mai multe decât atât 🙂

  • Sesiunile de plutire le sunt recomandate gravidelor chiar după primul trimestru de sarcină.
  • Reduce, printre altele, crampele musculare, edemele și tensiunea care se exercită asupra coloanei vertebrale.
  • Femeile însărcinate obțin relaxare mentală, emoțională și conectarea profundă dintre mamă și făt;

PENTRU PERFORMANȚE

Ți s-a întâmpat să stai câte 10 minute în fața calculatorului și să ai impresia că nu mai vezi nimic?

Oboseala și stresul sunt o adevărată frână pentru performanțele noastre intelectuale sau fizice.

Atunci când suntem prea obosiți, memoria ne lasă și avem nevoie de două ore ca să facem sarcini care, în mod normal, ar dura 30 de minute.

Iată de ce sesiunile de plutire sunt un ajutor foarte bun pentru sportivi: te recuperezi după efortul fizic și îmbunătățești performanțele fizice și, în general, rezistența la efort.

Ah! Și încă ceva

Sarea Epsom din apă este bună de asemenea pentru piele și păr.

Concret,

  • îți întinerești pielea, o hidratezi și elimini punctele negre
  • regenerezi și întărești firele de păr.

 

Beneficiile terapiei prin plutire sunt dovedite prin studii științifice la nivel mondial

Lăsăm și noi mai jos câteva articole de presă, articole științifice și studii despre efectele terapiei prin plutire (floatation). Majoritatea textelor sunt în limba engleză pentru că la noi în țară terapia prin plutire e încă la început de drum.

Articole

BBC, Why do people use flotation tanks? 

The Guardian, Suffer from anxiety? Try a sensory deprivation tank

Forbes, What To Expect On Your First Time In A Float Pod

CBS News, Pay Attention: How sensory deprivation and floating impact the mind

Buffer.com, The power of shutting down your senses. How to boost your creativity and have a clear mind

The Sleep Doctor, The benefits of floating for sleep and mental health 

Metro.co.uk, I tried out a floatation tank to help my anxiety 

Harper’s Bazaar, Five Reasons to Float In a Sensory Deprivation Tank 

LifeHacks, How Floating Can Change Our Brains Incredibly, According To Science

Reset.me, Study: Flotation Therapy Alleviates Stress, Anxiety, Depression, And More

ProHealth, How I floated my fibromyalgia pain away

Ce se întâmplă Doctore, Terapia prin plutire: efecte benefice de la slăbire până la combaterea anxietăţii

Digi 24, Terapii noi de relaxare, acum și în România

Știrile ProTV, Metoda prin care o tânără reușește să scape de stresul de la birou: “Te simți ușor”

 

Studii și articole științifice

Beneficial effects of treatment with sensory isolation in flotation-tank as a preventive health-care intervention – a randomized controlled pilot trial

Benzodiazepine/GABA(A) receptors are involved in magnesium-induced anxiolytic-like behavior in mice

The use of flotation rest in the treatment of persistent psychophysiological insomnia

Examining the short-term anxiolytic and antidepressant effect of Floatation-REST

Enhanced independence and quality of life through treatment with flotation-Restricted Environmental Stimulation Technique of a patient with both Attention Deficit Hyperactivity Disorder and Aspergers Syndrome: a case report